Friday 22 July 2011

~terlebih



hi all....sekian lama aku menyepi...hari nie baru tergerak hati nak berblog semula.....
sekali sekala berblogwalking juga..:D 
.tapi tak sekerap dulu...hihi
untuk entry kali nie..aku nak kongsi pasal sikap sesetengah individu terlebih bersosial nie...
apabila muncul jer masalah rumahtangga mula lah bersosial sana sini...
mencanang  hal rumah tangga sana sini...di laman sosial sana sini....khabarkan kepada kawan2...
suami aku itu lah...isteri aku tak betul la..macam2 cerita di taip dengan
bangganya sebagai status dia...update hari demi hari...
apa salah nya berdepan terus dengan si dia..bincang dengan cara baik..kalau dah tak boleh
berbincang boleh la dapatkan khidmat kauselor..bukannya dapatkan komen dari kawan2
yang tak tahu hujung pangkal cerita nyer..main komen sesuke hati...
boleh menjatuhkan maruah seseorang juga...jauhilah dari berprasangka buruk sesama sendiri...


 Dari Abu Hurairah RA bahwa Rasulullah SAW bersabda, ''Jauhkanlah dirimu dari prasangka buruk, karana sesungguhnya prasangka itu adalah perkataan yang paling bohong.'' Hadis Muttafqun'alaih.





5 comments:

cik dila said...

betul sangat! people nowadays lebih prefer guna cara mudah nak settle kan masalah.

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

cara oh cara

sangat sokong lah .

cari penyelesaian cara mudah

:)

apek poyo said...

ni lah manusia..tidak cukup dgn anugerah yg di berikan..
sepatutnya kita terima apa saja jodoh kita..
masa bercinta bkn main lg..
huhuhu
mcm ustaz tak?

emydiaz3 said...

itulah naik heran dibuatnya =p

safurara said...

tak suke mutabak yg banyak ayam.